HARD WORK WORK.

Har jag ens sagt att jag har fått ett jobb? Julias pappa fixade det på transportstyrelsen där man bara ska sitta och kolla registreringsskyltar dag ut och dag in. Man blir GALEN efter någon timma, fattar inte hur vissa klarar av att jobba 12 timmar. Jag har däremot bra arbetstider, 16-20, ibland tidigare. Idag ska jag in vid halv fyra, själv! Anna fick också jobbet men hon kan inte jobba idag!! Ska jag sitta där själv och titta på alla andra, inte våga röra mig ur stolen, vara törstig, kissnödig och känna mig utstött? Nu börjar jag se bilder i mitt huvud om hur jag sitter där, gråtfärdig, ont i magen, stressad och skickar in fel bilar. Nej, nu äter jag lite nudlar istället och tänker på att jag tjänar pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0